Regulamin gabinetu

REGULAMIN GABINETU PSYCHOLOGICZNEGO PATRYCJA BIAŁAS

  1. Gabinet Psychologiczny Patrycja Białas realizuje pomoc psychologiczną w ramach diagnozy oraz terapii dzieci i młodzieży, jak również pomoc psychologiczną dla dorosłych w ramach diagnozy oraz konsultacji.
  2. Wizyty konsultacyjne/diagnostyczne/ terapeutyczne odbywają się na zlecenie klienta lub rodzica/opiekuna dziecka.
  3. Zakres oraz dobór form pomocy psycholog ustala z klientem lub rodzicem/opiekunem dziecka.
  4. Psycholog może na wstępie zrezygnować ze świadczenia pomocy, jeśli: problem klienta wykracza poza zakres świadczonych usług, pacjent nie ma możliwości pokrycia kosztów terapii lub w przypadku, gdy psycholog nie jest w stanie zapewnić prawidłowej relacji między sobą a klientem.
  5. Psycholog ma prawo do odmówienia udzielenia konsultacji czy wsparcia terapeutycznego w przypadku niedostatecznego stanu zdrowia klienta/rodzica dziecka czy dziecka.
  6. Klient ma prawo do zachowania poufności, zarówno swoich danych personalnych, jak i wyników diagnozy, terapii, konsultacji.
  7. Psycholog zapewnia również dziecku prawo do poufności. Nie ma obowiązku informowania rodzica/opiekuna o wszystkim, co mówi mu dziecko, chyba, że informacja, którą uzyskał jest istotna dla dalszego procesu terapeutycznego, bądź zagraża zdrowiu, bezpieczeństwu lub życiu dziecka.
  8. Klient bądź rodzic/opiekun dziecka ma prawo do uzyskania opinii lub/i zaświadczenia dotyczącego zinterpretowanych wyników diagnozy czy prowadzonego procesu terapii. Zaświadczenia są dodatkowo płatne, a ich cena wynika z aktualnego cennika dostępnego na stronie internetowej.
  9. Psycholog nie udostępnia klientowi ani rodzicowi/opiekunowi dziecka wyników surowych testów diagnostycznych czy surowych danych obserwacyjnych, jak również wytworów w tym notatek terapeutycznych (jeśli takowe istnieją – psycholog nie ma obowiązku prowadzenia dokumentacji), które nie zostały poddane procesowi interpretacji (zapis o ochronie metod i technik pracy psychologa oraz tajemnicy zawodowej regulowane przed kodeks etyczno-zawodowy psychologa pkt 11.2).
  10. Klient/rodzic/opiekun zobowiązany jest do podania zgodnych z prawdą informacji, które są niezbędne do udzielenia adekwatnej pomocy.
  11. Psycholog ma obowiązek na bieżąco informować klienta lub rodzica/opiekuna dziecka o wynikach badań diagnostycznych oraz o przebiegu i postępach terapii. W przypadku dzieci – po zakończonych zajęciach terapeutycznych rodzic/opiekun ma prawo do ich 10-minutowego omówienia. W sytuacji gdy jest to niemożliwe z powodu niedostępności rodzica, rodzic/opiekun chcąc uzyskać informacje jest zobowiązany do umówienia się na odrębną wizytę. Jeśli jest możliwe wydłużenie czasu za zgodą i dostępnością psychologa klient jest zobowiązany opłacić każdą nowo rozpoczętą godzinę konsultacji. Omówienia telefoniczne po spotkaniu prowadzi się w toku wyjątkowym za zgodą i dostępnością psychologa. Czas trwania omówienia telefonicznego nie przekracza 10 min.
  12. Czas trwania pierwszej konsultacji – do 60 minut. Czas trwania konsultacji z dzieckiem również do 60 minut. (klient/rodzic/opiekun zawsze jest informowany o przewidywanym czasie trwania).
  13. Psycholog może zlecić dodatkowe konsultacje u specjalisty lub badania lekarskie w celu dogłębnej diagnozy i jak najlepszych efektów terapii.
  14. Zarówno pierwsza wizyta, jak i kolejne spotkania, odbywają się wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu terminu osobiście, przez znanylekarz.pl lub telefonicznie 730 980 020.
  15. Przed pierwszą wizytą klient zobowiązany jest zapoznać się z regulaminem oraz polityką prywatności Gabinetu Psychologicznego – dostępne na stronie www.bialas-psycholog.pl oraz w gabinecie.
  16. Klient ma obowiązek poinformowania o odwołaniu wizyty jak najszybciej jest to możliwe, najlepiej najpóźniej dzień przed planowaną wizytą. Nieodwołanie wizyty i niestawienie się na niej skutkuje koniecznością opłaty 100% ustalonej ceny. Również psycholog zobowiązany jest do poinformowania o odwołaniu wizyty i jak najszybszym ustaleniu nowego terminu. Odwołanie wizyty na mniej niż 24h skutkuje koniecznością wniesienia opłaty w wysokości 100%.
  17. Jeżeli nastąpi spóźnienie z winy psychologa, spotkanie jest przedłużane o czas spóźnienia w tym samym dniu konsultacji lub przy następnej wizycie; jeśli nie ma takiej możliwości cena usługi jest proporcjonalnie zmniejszona do czasu spóźnienia. Jeśli spóźnienie nastąpi z winy klienta, jeśli jest taka możliwość będzie przedłużone, jeśli nie ma takiej możliwości zakończy się w przewidzianym czasie i klient zobowiązany jest zapłacić za wizytę normalną kwotę.
  18. Usługi świadczone są odpłatnie. Płatności należy dokonać przelewem lub BLIKiem, najpóźniej po zakończeniu wizyty.
  19. Klient/rodzic/opiekun dziecka odpowiada za ewentualne uszkodzenia mienia na poziomie poczekalni oraz pomieszczenia diagnostyczno-terapeutycznego. Wszelkie uszkodzenia klient powinien niezwłocznie zgłosić psychologowi. Klient/rodzic/opiekun dziecka ma obowiązek pozostawienia porządku w poczekalni w takim stanie, jakim go zastał przychodząc na wizytę. Jeśli psycholog zauważy jakiekolwiek nieprawidłowości w użytkowaniu miejsc udostępnionych w gabinecie, ma prawo do zażądania od klienta niezwłocznego doprowadzenia pomieszczenia do stanu uprzedniej używalności.
  20. Gabinet Psychologiczny zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, jak również wprowadzania modyfikacji cen za świadczone usługi psychologiczne, o czym klienci będą powiadomieni poprzez udostępnienie stosownej informacji w gabinecie psychologicznym lub na stronie internetowej.
  21. Korzystanie z usług gabinetu psychologicznego jest jednoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego regulaminu oraz polityki prywatności.